niedziela, 27 października 2013

Święto Chleba.

Dzień Chleba to był czad. Wszystkie dzieci przyniosły różne rodzaje chleba. A potem mogliśmy zrobić degustację wszystkich rodzajów chleba. I następnie pani Mariola przyniosła nam mąkę - np kukurydzianą, ziemniaczaną, żytnią i pszenną. I mogliśmy skosztować mąki. I nam to bardzo smakowało. Chleb jest dobry. Czy wiecie o tym? Tego dnia nie zapomnę.
Ala M.


Wczoraj mieliśmy Dzień Chleba. Najlepszy był chleb z żurawiną od Aśki. Była dobra też bułka z siemieniem lnianym. Dobra była bułka z prażoną pszenicą i mąką pszenną. A ja przyniosłem chleb normalny.
Arek
Dzień Chleba był smaczny. Wszyscy poszliśmy na dywan, a pani przyniosła stolik. Położyliśmy chleby na stole. Pani mówiła o zbożu i pieczywie, później pani pozwoliła się częstować. Ja wzięłam bułkę ze zbożem. No, powiem, że była dobra. Zauważyłam, że Jagoda z Asią kłóciły się, bo Asia mówiła, że miód jest lepszy od Nutelli, a Jagoda mówiła, że Nutella jest lepsza. Przyszłam do nich i spróbowałam miodu od Aśki. Tak mi smakował, że po kryjomu nakładałam miodu. I od tej pory jem miód w domu.
Hania

 Dzień Chleba był fajny. Ja przyniosłam bułkę i masło, a pani moją serwetkę dała na stół i dała tam różne rodzaje pieczywa. Potem częstowaliśmy się, ja nawet powiedziałam, że to "szwedzki stół" - no, oczywiście chleba. Robiliśmy zdjęcia, pani nawet przyniosła mąki: mąkę pszenną, żytnią, ziemniaczaną, kukurydzianą, płatki owsiane. Alek przyniósł żyto. Pani wysypała mąki i też robiła zdjęcia. Będą w blogu. A chłopcy te mąki ciągle mieszali, mieszali, no i wiecie co, a chleb był przepyszny. I bułka z masłem też!
Gosia

W Dniu Chleba było bardzo fajnie. Kosztowaliśmy wszystkich chlebów, jakie nasza klasa przyniosła. A tych chlebów było tak dużo, że nie umiałem ich policzyć. Mnie smakowały pełnoziarniste, a najbardziej mi nie smakowały z żurawiną. Pani też przyniosła mąkę ziemniaczaną i kukurydzianą. Niektórzy przynieśli też zboża - na przykład pszenicę i żyto.
W Dniu Chleba uczyliśmy się jak to jest pracować w piekarni. Ogromnie mi się podobało! Uczyliśmy się, jakie czynności trzeba wykonać, żeby upiec chleb i dlaczego piekarze pieką chleb nocą. I można było przynieść sól, ale i tak soli nie używaliśmy.
To był bardzo udany i piękny dzień!
Jakub
Kiedy było Święto Chleba - było super. Mieliśmy przynieść: chleb, nożyk i masło. Pani rozłożyła na stole materiał i na to mieliśmy położyć chleb i bułki. Potem kroiliśmy kawałki chleba, żeby spróbować różnego pieczywa. Było naprawdę super!
Róża
W czwartek był Dzień Chleba. Było fajnie. Mój chleb był zwykły. Pani robiła zdjęcia.
Mateusz M.
Na Dniu Chleba było bardzo fajnie. Było bardzo dużo rodzajów chleba. Pani przyniosła mąki i wysypała je na czarną kartkę, byśmy mogli je porównać. Mnie na Dniu Chleba smakowały prawie wszystkie chleby. Ja nauczyłam się, że nie wolno marnować chleba. A kiedy chleb wyschnie, to można dać kawałki na przykład kaczkom lub innym zwierzakom. Albo przeznaczyć na bułkę tartą.
Ewa
A jakie Wy macie pomysły na wykorzystanie czerstwego chleba?
:-)





15 komentarzy:

  1. Mniam mniam!!! Ale pychota.

    Nadia

    OdpowiedzUsuń
  2. Super dzień!!!


    Nadia

    OdpowiedzUsuń
  3. dzień chleba był bardzo fajny a czy wy macie ten dzień
    Ala m.

    OdpowiedzUsuń
  4. Dzień chleba był bardzo fajny. Kosztowaliśmy przeróżnych chlebów, smarowaliśmy masłem i dodawaliśmy soli.
    Kuba


    OdpowiedzUsuń
  5. Dzień chleba jest super!!!

    OdpowiedzUsuń
  6. Dzień chleba był fajny. Nasza klasa wystawiała na stole różne rodzaje chleba, a potem degustowaliśmy je. Pani robiła zdjęcia i mamy teraz je na blogu.To był udany dzień.
    Gosia i Alicja


    OdpowiedzUsuń
  7. Dzień był fajny wspominam go mile i chętnie przeżyje tę dzień ponownie .

    Hania!!!

    OdpowiedzUsuń
  8. To był udany dzień chleba. Były różne rodzaje pieczywa.
    Alek

    OdpowiedzUsuń
  9. Dzień chleba był bardzo fajny [ ;
    Ewa

    OdpowiedzUsuń
  10. Mnie nie było na dniu chleba i bardzo żałuję, ale myślę, że było bardzo fajnie! Patrycja

    OdpowiedzUsuń
  11. Dzień chleba jest super bo jedliśmy chleby. Na przykład:najgorszy z żurawiną najlepszy pełno ziarnisty. To było bardzo fajne!!!
    Kuba

    OdpowiedzUsuń
  12. Kocham dzień chleba jest super.


    Ala k.

    OdpowiedzUsuń
  13. Super teksty.Te chleby były naprawdę pyszne.Dzień chleba był fajny,nie mogę się
    doczekać następnego dnia chleba.

    RÓŻA

    OdpowiedzUsuń
  14. To był bardzo udany dzień!!!!!!!!!!!
    Kuba

    OdpowiedzUsuń
  15. To był bardzo udany dzień!!!!!!!!!!!
    Mój chleb był pełno ziarnisty!!!
    Róża

    OdpowiedzUsuń